Cele mai frumoase drumuri din Romania

Peisaje care-ți taie răsuflarea și edificii impresionante, o combinație pentru care mulți călătoresc mii de kilometri. Toate acestea pot fi găsite în România, în zona montană sau pre-montană, iar apele (fie ele fluvii, râuri ori lacuri) joacă un rol important în gradul de pitoresc al acestor trasee.

TRANSFĂGĂRĂȘANUL

Transfagarasan

Lungime: 115 km (Curtea de Argeș – Cârța)
Altitudine maximă: 2.042 m
Obiective: Barajul și lacul Vidraru, lacul Bâlea, cascada Bâlea

Cea mai cunoscută și probabil cea mai frumoasă șosea din Carpați este deschisă de obicei din iunie până în noiembrie, iar în weekend și în lunile de vacanță este de cele mai multe ori foarte aglomerată. Calitatea asfaltului variază, de la porțiuni foarte bune la unele zone cu denivelări și chiar mici gropi.

TRANSALPINA

Transalpina

Lungime: 135 km (Novaci-Sebeș)
Altitudine maximă: 2.145 m
Obiective: Munții Parâng, Cândrel, Căpățânii, Lotrului și Șureanu
Cazare: Rânca

Cea mai nouă șosea alpină din Carpați este încă în lucru, însă în iulie 2012 peste 99% din acest drum era asfaltat. Lipseau marcajele, parapeții, indicatoarele. Până la finalizarea lucrărilor, parcurgerea traseului trebuie făcută cu grijă, mai ales în condiții meteo nefavorabile sau noaptea.

DN 12 C

DN 12 C

Lungime: 56 km (Gheorgheni-Bicaz)

Obiective: Cheile Bicazului, Lacu RoșuDrumul leagă Ardealul de Moldova, trecând pe lângă celebrul lac-baraj natural Lacu Roșu și strecurându-se, la propriu, printre pereții de stâncă ai Cheilor Bicazului. Starea asfaltului variază de la porțiune la porțiune, de la județ la județ (sectorul din Neamț a fost, mai mereu, semnificativ mai bun decât cel din Harghita) și chiar în funcție de anotimp (iarna și primăvara gropile se înmulțesc).

VALEA OLTULUI

Defileul Oltului

Lungime: 86 km (Râmnicu Vâlcea-Veștem)
Obiective: mănăstirile Cozia și Turnu, Defileul Oltului

Șoseaua, mărginită pe o parte de versanții abrupți ai munților Căpățânii și Lotrului și de alta de apele Oltului, cocoțată uneori pe viaducte de sute de metri lungime, este într-o stare foarte bună. Problema celor care vor să o străbată agale este traficul aglomerat și grăbit, DN7 fiind cel mai scurt traseu între București și granița de vest.

DROBETA TURNU SEVERIN – MOLDOVA VECHE

DSC043241

Lungime: 132 km (DN 6 plus DN 57)
Obiective: Defileul Dunării, Cazanele Mari și Mici, barajul Porțile de Fier

De la Drobeta Turnu Severin la Orșova, șoseaua, reabilitată de curând, este în stare foarte bună. Pe DN 57 (în Clisură), însă, zonele cu asfalt foarte bun alternează cu unele cu petice și chiar cu câțiva kilometri neasfaltați. Cu toate acestea, șoseaua poate fi parcursă fără probleme de orice mașină, iar unele peisaje te duc cu gândul la fiordurile norvegiene.

DN 17

Pasul Tihuta

Lungime: 124 km (Bistrița- Câmpulung Moldovenesc)
Altitudine maximă: 1.277 m
Obiective: pasul Tihuța, Vatra Dornei, pasul Mestecăniș

Traseul, plin de serpentine, traversând două trecători alpine de peste 1.000 de metri altitudine fiecare, nu prea aglomerat și cu un asfalt aproape perfect, este ideal pentru cei cărora le place cu adevărat să conducă. Iarna (care în zonă poate dura până la șase luni pe an) există riscul înzăpezirii.

CULOARUL RUCĂR-BRAN

Cheile Dambovicioarei

Lungime: 58 km (Câmpulung-Bran)
Obiective: Peștera Dâmbovicioarei, castelul Bran

Una din vechile rute comerciale este azi o șosea pitorească, ce taie Carpații la 1.254 m altitudine.

VALEA CERNEI

Defileul Cernei

Lungime: 105 km (Băile Herculane – Târgu Jiu)
Obiective: Defileul Cernei, peștera Cloșani, mănăstirea Tismana

În apropierea Clisurii se află DN 67D, ce leagă Banatul de Oltenia pornind din Băile Herculane. Deși anii trecuți existau variații semnificative în calitatea asfaltului, mai ales în Gorj, se pare că șoseaua a fost reabilitată recent și este acum în stare bună.

Sursa: www.capital.ro

About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s