Modernizarile aduse de Air France pe Aeroportul Charles de Gaulle Paris

Air France si Aeroportul Charles de Gaulle Paris au investit 580 de milioane de euro in modernizarea terminalului 2E, care cuprinde satelitii S3 (portile de imbarcare L) si S4 (portile de imbarcare M). 2E arata ca un cinema multiplex, in care cu putin noroc asisti la aparitia celui mai impunator “actor”, Airbus-ul A380.

Air France are opt avioane A380, care zboara de la Charles de Gaulle spre America de Nord (New York JFK, Washington DC, Los Angeles), Africa (Johannesburg), Asia (Tokio-Narita) iar din septembrie si spre Shanghai. Aeronava Air France A380 are 516 locuri plasate in patru cabine (Economy, Premium Economy, Business, First). Airbus produce doar 4 astfel de avioane intr-o luna, la Toulouse, iar pretul unui A380 este de 350 de milioane de euro.

Avionul cu patru motoare impresioneaza atat prin dimensiuni, este aproape cat un stadion de fotbal, are 70 de metri lungime si 80 latime, cat si prin autonomia de zbor – 15.000 de km cu un plin. Airbus A380 poate zbura fara oprire de la New York la Hong Kong sau de la Sydney la Istanbul, cu o viteza de 900 de km pe ora. Aripile acestui model pot sustine o greutate de pana la 650 de tone. Avionul incarcat ar putea ajunge la circa 550 de tone, din care 80 de tone sunt pasagerii si circa 200-250 de tone carburantul.

Satelitul 3 (Gates L), de unde au loc zboruri catre Romania, este dotat cu fotolii din piele pe care se poate sta intins, cu fata spre geamuri pentru a putea fi admirata sosirea avioanelor. In dreptul fiecarei porti de imbarcare se gasesc calculatoare de pe care poate fi accesat internetul gratuit, pentru 15 minute. S3 este dotat si cu o zona cu jocuri PlayStation3, spatii pentru filme, aparate cu luminoterapie pentru combaterea depresiei, telefoane fixe cu prefix pentru fiecare tara si aparate cu apa potabila, amplasate din loc in loc.

Accesul la satelitii 3 si 4 de la terminalul 2E se face foarte rapid, prin intermediul unui tren automatizat, intr-un minut la satelitul 3 si in mai putin de trei minute la satelitul 4. Satelitul 4 are 16 porti de imbarcare dintre care 7 pentru Airbus A380, fiind folosit exclusiv de Air France si partenerii SkyTeam.

Pe terminalul 2E, Air France a creat un business lounge de 3.000 metri patrati, avand ca tema inspirationala un parc, cu copaci in interior si cu elemente de design precum pereti de apa proiectati de catre Taro Suzuki. Un muzeu se va deschide in curand, ce va prezenta lucrari originale ale muzeelor cunoscute din Paris.

Zborurile intercontinentale si europene din spatiul non Schengen, inclusiv cele din Romania, au fost grupate de la 1 octombrie 2012 in terminalul 2E al aeroportului Charles de Gaulle. Air France a grupat operatiunile in estul aeroportului pentru a oferi pasagerilor conexiuni mai rapide cu alte zboruri, reducand in medie cu 10 minute timpul pentru fiecare conexiune.

CDG1

CDG

zona de asteptare

CDG3

Sursa: wall-street.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s