10 aeroporturi cu piste de aterizare periculoase

10. Aeroportul Juancho E. Yrausquin, Saba

saba

Aeroportul situat pe insula Saba a Olandei din Marea Caraibelor are cea mai scurta pista comerciala din lume. Aceasta are doar 396 m in lungime, pe una dintre parti este flancata cu dealuri si in acelasi timp este inconjurata de ocean. In prezent pista este folosita doar de avioane de mici dimensiuni si de elicoptere.

9. Aeroportul Teniente Coronel Hernan Acosta Mejia Tegucigalpa, Honduras

Teniente Coronel Hernan Acosta Mejia

Aeroportul Toncontin, asa cum mai este numit, este situat intr-o vale, la 1004 m altitudine, si este inconjurat de munti inalti. Pentru a se alinia cu pista, avioanele trebuie sa faca o intoarcere de 45 de grade si un schimb de altitudine brusc, pasagerii resimtind din plin aceasta manevra. In conditii meteorologice nefavorabile, dintre acestea cel mai constant fiind vantul, pilotii trebuie sa efectueze alte ajustari de ultima ora, resimtite din plin si de pasageri.

8. Aeroportul La Guardia New York, USA

La Guardia New York

Pe langa faptul ca aeroportul newyorkez este situat la doar 13 km de Manhhatan, si prelungirea pistei principale peste apa l-a transformat intr-un loc nu tocmai placut. Datorita acestei prelungiri pilotii care decoleaza sau aterizeaza aici trebuie sa fie atenti constant la situatia din jur, pentru a evita sa interfereze cu avioanele ce vin si pleaca de pe Aeroporturile JFK si Newark, situate in apropiere.

7. Aeroportul International Courchevel Courchevel, Franta

courchevel

Statiunea montana Courchevel din Alpii francezi detine un alt aeroport cu o pista foarte scurta, de doar 525 m. Pe langa lungimea pistei se adauga si inclinatia de 18.5% a acesteia si totodata zapada si gheata care pot creea probleme in sezonul rece. Din aceste motive, aeroportul este folosit doar pentru a primi avioane de mici dimensiuni si elicoptere.

6. Aeroportul International Wellington Wellington, Noua Zeelanda

Aeroportul International Wellington

Aeroportul din capitala tarii-insula are o singura pista, care masoara doar 2081 m si este marginita la ambele capete de apa. Chiar daca este un aeroport foarte aglomerat, nu toate tipurile de avioane pot ateriza aici iar drept urmare companiile aeriene folosesc doar avioane mici si mijlocii pentru cursele catre WLG.

5. Aeroportul International Kai Tak, Hong Kong

Kai Tak, Hong Kong

Kai Tak a fost pentru o lunga perioada de timp, din 1925 pana in 1998, aeroportul international al Hong Kong-ului. Situat in apropiere de Portul Victoria si marginit de munti si zgarie nori, aeroportul a fost de la inceput cosmarul tuturor pilotilor. Astazi este folosit doar ca baza a companiei aeriene Cathay Pacific si a altor catorva companii locale.

4. Aeroportul Tenzing-Hillary Lukla, Nepal

Tenzing-Hillary Lukla, Nepal

Aeroportul este situat la o altitudine de 8000 m, pe Muntele Everest, cel mai inalt din lume. Pista acestuia masoare doar 460 m in lungime si 20 m in latime, are o inclinatie de 12% si este lipsita de lumini. Tenzing-Hillary este folosit doar pentru a primi avioane de mici dimensiuni iar atunci cand vremea nu este prielnica unei aterizari in siguranta, acesta este inchis.

3. Aeroportul International Princess Juliana, St. Maarten

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aeroportul situat in partea sudica a insulei St. Maarten este unul dintre cele mai aglomerate din Caraibe. Pista acestuia este una relativ scurta, masurand doar 2300 m, initial conceputa doar pentru avioane de dimensiuni mici si mijlocii. In afara de lungime, si locatia pistei creeaza probleme intrucat este situata extrem de aproape de tarm si de plaja Maho. Prin urmare, avioanele sunt fortate sa zboare la mica distanta de plaja si de o sosea circulata, astfel ca in final sa poate atinge pista de aterizare.

2. Aeroportul Teniente Rodolfo Marsh Martin, Antarctica

Teniente Rodolfo Marsh Martin

Aeroportul este situat pe insula King George, in apropiere de orasul Villa Las Estrellas. Datoriza zapezilor, pista de 1319 m nu este asfaltata ci este formata din zapada batatorita si pietris. Inainte de fiecare aterizare se ia in calcul si greutatea avionului, astfel incat pista sa fie pregatita sa il sustina. Asadar, o aterizare pe o pista alunecoasa si instabila reprezinta o alta provocare pentru fiecare pilot si totodata pentru pasageri.

1. Aeroportul International Paro Paro, Bhutan

Aeroportul International Paro

PBH este situat la 6 km distanta de orasul Paro, intr-o vale adanca, pe malul raului Paro Chhu, la o altitudine de 2200 m. Este inconjurat de munti care ating altitudini de pana la 5500 m iar aterizarea aici se poate face doar in conditii meteorologice favorabile si doar de la rasarit pana la apus. In afara localizarii, si singura pista detinuta este una scurta, de doar 1,964 m. Toate aceste elemente il transforma in cel mai dificil aeroport din lume, doar 8 piloti fiind autorizati sa aterizeze aici.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s